2010. január 10., vasárnap

(Lusta) Töltött káposzta Joli módra


Réges-régen egyszer, 2 évig éltem Bajorországban, és ott találkoztam egy káposztás étellel, ami nagyon ízlett. Sokáig készítettem az eredeti recept szerint, míg egy nap megszállt az ihlet. Gondoltam készíthetném ezt a bajor káposztát a mi töltött káposztánkkal keresztezve. A bajorok csak apró káposztát használnak, amit sok-sok hagymával és száraz pezsgővel megpárolnak, valamint karikára szelt sonkát tettek bele. Ezt az alapot én megőriztem, azzal a különbséggel, hogy most a sonkát kolbásszal helyettesítettem majd a tetejére dobáltam a darált húsból formált 2-3 falatnyi húsgombócokat. Valahogy ez a káposztás verzió jobban tetszik a gyerekeknek is, talán a kicsi gombócok miatt.

Ami szükségeltetik hozzá:
1 kg savanyított apró káposzta
3 fej vöröshagyma
fél pár vékonykolbász, vagy fél szál szalámi
2 evőkanál fűszervarázs (házi ételízesítő vagy delikát)
kevés zsiradék
2-3 dl száraz pezsgő
Hozzávalók a húsgombóchoz:
500 g darált sertéshús
1 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma (pépesítve)
1 tojás
1 teáskanál őrölt kömény
1 evőkanál pirospaprika
só, bors
Először a darált húst keverem össze, hogy kicsit összeérjenek az ízek. Majd fél karikára vágom a hagymákat, felkockázom a kolbászt. Egy nagyobb lábosban, a zsiradékon megdinsztelem a hagymát hozzáadva a fűszervarázst és hozzáöntöm a pezsgőt, 5 percet hagyom főni majd belekeverem a káposztát és beledobálom a kolbászt. Felöntöm kb. egy- másfél liter vízzel, összekeverem és míg felforr, belegömbölygetem a gombócokat. A tűzhelyet takarékra állítom és egy fél órára, fedő alatt magára hagyom. Gyors, egyszerű étel. Ja, és a gyerekek szívesen segítenek a gombóckák gömbölygetésében.

 

2 megjegyzés:

  1. Húha! En nagyon klassz, bármikor szívesen enném! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Napmátka, örülök, hogy én is adhattam Neked valamit, mert én már annyi mindent kaptam a blogodról.

    VálaszTörlés